Begeleiden van leerlingen bij het aansturen van eigen gedrag (vo)
- Zelf regulerend leren: bewust sturen van leergedrag
Zelf regulerend leren speelt een grote rol in het voortgezet onderwijs. Het gaat om vaardigheden die leerlingen nodig hebben om effectief met leerstof om te gaan, zoals plannen, strategieën kiezen en omgaan met gedachten en emoties. In drie workshops verkennen we verschillende invalshoeken van dit proces. De workshops zijn afzonderlijk te volgen, maar sluiten ook mooi op elkaar aan. Vanuit onze ervaring met leerlingen bij Echt bieden we praktische inzichten en handvatten die je direct in je lessen of mentoraat kunt toepassen.
In deze derde workshop maak je kennis met onze werkwijze waarin we leerlingen ondersteunen bij het bewust worden van hun eigen gedrag, gedachten en emoties tijdens het leren. We laten zien welke rol deze innerlijke processen spelen in het bepalen of een leerling een uitdaging aangaat of juist vermijdt, en hoe je hen kunt helpen om dit positief bij te sturen. Na afloop heb je inzicht in hoe je jouw leerlingen kunt begeleiden bij het aansturen van hun eigen leergedrag. Ook deze aanpak is gebaseerd op onze praktijkervaring bij Echt.
De eerste workshop over zelfregulerend leren en wat dat betekent in de klas is (was) op dinsdag 24 november 2025.
De tweede workshop over leervaardigheden en leerstrategieen in het VO is op dinsdag 10 maart 2026.
Evenement Eigenschappen
| Datum event | dinsdag 14-04-2026 15:30 |
| Max. deelnemers | 16 |
| Aangemeld | 5 |
| Aantal plaatsen | 11 |
| Min. deelnemers | 5 |
| Doelgroep | VO |
| Duur | 1 bijeenkomst van 2 uur |
| Tijd | 15.30 - 17.30 |
| Door | Anne Caroline Kotte |
| Voor | mentoren en docenten VO |
| Locatie | ECHT Gooi VO |
Aankomende events
-
NOV19
-
NOV20
-
NOV20
-
NOV24
-
NOV26
-
NOV27