Auris Workshop aandacht voor de mondelinge taalvaardigheid en beginnende geletterdheid (po)

Hoe kun je lees- en spellingsproblemen bij leerlingen met een TOS verklaren vanuit de taalinhoud (semantiek) en de taalvorm (fonologisch en fonemisch bewustzijn)? In deze module leer je hoe je interventies kunt inzetten in het voorbereidend en lees- en spellingonderwijs en welke leerkrachtvaardigheden daarbij nodig zijn.
RESULTAAT
Na het volgen van deze module:
- Koppel je de lees- en spellingsproblemen aan de TOSproblematiek binnen het domein Taalvorm.
- Pas je in groep 1, 2 en 3 interventies toe.
EXTRA INFORMATIE
Voorafgaand aan de module bestudeer je de aangeleverde literatuur en bereid je een praktische opdracht voor. Ter afsluiting maak je een slotopdracht.
VOOR
Leraren, remedial teachers, intern begeleiders basisonderwijs.
STUDIEBELASTING
In totaal 5,5 uur.
Waarvan 2,5 contacturen + 3 uur zelfstudie (2 uur voorbereiding en 1 uur uitwerken slotopdracht).
Evenement Eigenschappen
Datum event | dinsdag 28-01-2025 15:00 |
Max. deelnemers | 16 |
Aangemeld | 4 |
Aantal plaatsen | 12 |
Min. deelnemers | 6 |
Doelgroep | PO |
Duur | 1 bijeenkomst van 2 1/2 uur + 3 uur zelfstudie |
Tijd | 15.00-17.30 uur |
Door | Deze workshop wordt door Cathleen van de Ende van Auris verzorgd |
Voor | leerkrachten groep 1, 2, 3 |
Locatie | Auris Taalkring Hilversum |