De leerkracht-leerlingrelatie als fundament voor goed onderwijs. Inspiratie en tools voor dagelijks verschil (po)
Zonder relatie geen prestatie…
Wat we vaak wel “voelen” bevestigt de wetenschap: Een goede leerkracht-leerlingrelatie is van groot belang, voor zowel de leerkracht als de leerling. Sterker nog, het is het fundament van wat er verder nodig is op het gebied van pedagogisch-didactisch handelen.
Wil je:
- meer weten over waarom de leerkracht-leerlingrelatie zo belangrijk is?
- weten risicofactoren er aan de leerling- en leerkrachtkant zijn?
- taal en tools die je kunt inzetten om deze relatie te bevorderen (als leerkracht én als begeleider)?
Dan is deze training wat voor jou!
Voorafgaand aan de training volg je je een e-learning. Deze is in eerste instantie bedoeld voor begeleiders, maar je kunt hier ook als leerkracht veel uithalen! De e-learning kost ongeveer 4 uur tijd.
Tijdens de training gaan we o.a. verder in op wat er bij de e-learning is behandeld, zoals de interventie “LLInC” (leerkracht leerling interactie coaching). LLInC wordt ingezet om de negatieve beleving van een professionele opvoedrelatie middels relatiegerichte reflectie te verhelpen. Dit wordt gedaan door het laten zien van beeldmateriaal en oefenen met vragen die je kunt stellen om relatiegerichte reflectie op te roepen.
Goed om alvast te weten: LLInC wordt geboden vanuit Unita en kan ingezet worden als de professionele opvoedrelatie onder druk staat.
Hopelijk zien we elkaar op 5 maart!
Evenement Eigenschappen
| Datum event | donderdag 05-03-2026 15:30 |
| Max. deelnemers | 16 |
| Aangemeld | 5 |
| Aantal plaatsen | 11 |
| Min. deelnemers | 6 |
| Doelgroep | PO |
| Duur | 1 bijeenkomst van 2 uur |
| Tijd | 15.30 - 17.30 |
| Door | Maaike Monsees |
| Voor | leerkrachten PO en intern begeleiders |
| Aanvullend | voorafgaand aan de training kijk je een e-learning |
| Locatie | Unita - Gorterpaviljoen - 's-Graveland |
Aankomende events
-
NOV19
-
NOV20
-
NOV20
-
NOV24
-
NOV26
-
NOV27