Begaafd onderwijs voorjaar 2026 (po)
Alle leerlingen hebben talenten, hoe kunnen we deze zichtbaar maken of stimuleren?
Tijdens deze minicursus wordt ingegaan op het verbreden van je kennis over talentontwikkeling/hoogbegaafdheid. De cursus bestaat uit online voorbereidingsopdrachten thuis en het toepassen van de opgedane kennis en bespreken van eigen casuïstiek in drie bijeenkomsten.
De volgende thema’s zullen aan bod komen:
- Herkennen en signaleren van (hoog)begaafde leerlingen
- Onderpresteren
- De coachende rol bij het leerproces en welbevinden
- Passend lesaanbod (compacten en verrijken)
Resultaat:
Na het volgen van deze cursus ben je in staat (hoog)begaafde leerlingen te herkennen en signaleren om ze vervolgens pedagogisch en didactisch op ondersteuningsniveau 1 en 2 te kunnen begeleiden.
Planning: de minicursus bestaat uit een 3-tal bijeenkomsten.
Bijeenkomst 1: Herkennen van meer en hoogbegaafdheid
(H)erkennen van talenten: Waarom en hoe?
Bijeenkomst 2: Ruimte voor onbegrensd leren
Wat is onderpresteren? Wanneer leert een leerling?
Bijeenkomst 3: Verrijkend onderwijs is maatwerk
Hoe kun je aansluiten op leerkenmerken van leerlingen?
Achtergrond:
We bevelen de profielen van Betts en Neihart aan.
Andere data zijn 7 oktober 2025 en 28 oktober 2025
Evenement Eigenschappen
| Datum event | dinsdag 24-03-2026 15:30 |
| Max. deelnemers | 16 |
| Aangemeld | 1 |
| Aantal plaatsen | 15 |
| Min. deelnemers | 6 |
| Doelgroep | PO |
| Duur | 3 bijeenkomsten van 2 1/2 uur |
| Dag 2 | 07-04-2026 15:30 |
| Dag 3 | 12-05-2026 15:30 |
| Tijd | 15:30-18:00 uur |
| Door | Myrthe Drexhage en Eugenie van Dijck (trajectbegeleiders Unita) |
| Voor | leerkrachten (po) |
| Locatie | Fermate Bussum |
Aankomende events
-
NOV19
-
NOV20
-
NOV20
-
NOV24
-
NOV26
-
NOV27