Begaafd onderwijs najaar (po)
Alle leerlingen hebben talenten, hoe kunnen we deze zichtbaar maken of stimuleren?
Tijdens deze minicursus wordt ingegaan op het verbreden van je kennis over talentontwikkeling/hoogbegaafdheid. De cursus bestaat uit online voorbereidingsopdrachten thuis en het toepassen van de opgedane kennis en bespreken van eigen casuïstiek in drie bijeenkomsten.
De volgende thema’s zullen aan bod komen:
- Herkennen en signaleren van (hoog)begaafde leerlingen
- Onderpresteren
- De coachende rol bij het leerproces en welbevinden
- Passend lesaanbod (compacten en verrijken)
Resultaat:
Na het volgen van deze cursus ben je in staat (hoog)begaafde leerlingen te herkennen en signaleren om ze vervolgens pedagogisch en didactisch op ondersteuningsniveau 1 en 2 te kunnen begeleiden.
Planning: de minicursus bestaat uit een 3-tal bijeenkomsten.
Bijeenkomst 1: Herkennen van meer en hoogbegaafdheid
(H)erkennen van talenten: Waarom en hoe?
Bijeenkomst 2: Ruimte voor onbegrensd leren
Wat is onderpresteren? Wanneer leert een leerling?
Bijeenkomst 3: Verrijkend onderwijs is maatwerk
Hoe kun je aansluiten op leerkenmerken van leerlingen?
Achtergrond:
We bevelen de profielen van Betts en Neihart aan.
Andere data zijn 7 oktober 2025 en 28 oktober 2025
Evenement Eigenschappen
Datum event | dinsdag 23-09-2025 15:30 |
Max. deelnemers | 16 |
Aangemeld | 0 |
Aantal plaatsen | 16 |
Min. deelnemers | 6 |
Doelgroep | PO |
Duur | 3 bijeenkomsten van 2 1/2 uur |
Dag 2 | 07-10-2025 15:30 |
Dag 3 | 28-10-2025 15:30 |
Tijd | 15:30-18:00 uur |
Door | Myrthe Drexhage en Eugenie van Dijck (trajectbegeleiders Unita) |
Voor | leerkrachten (po) |
Locatie | Fermate Bussum |
Aankomende events
-
JAN29
-
AUG28
-
SEP11
-
SEP17
-
SEP17
-
SEP18