Waarom doet ie zo (po-vo)
Omgaan met leerlingen met gedragsproblemen: “Waarom doet ‘ie zo?”
Deze vraag stellen schoolmedewerkers zichzelf en elkaar regelmatig. Vaak volgen dan verschillende ideeën over waarom het zo lastig is met deze leerling: “Hij trekt de rest van de klas mee”, “Zijn ouders zijn net zo”, “Ze komt er steeds mee weg” etc. Daarbij is het vaak de overtuiging dat als we beter zouden weten waarom deze leerling doet wat hij/zij doet, we er beter mee kunnen omgaan.
De kennisoverdracht en vaardigheidstraining stelt onderwijsprofessionals in staat om beter in te spelen op de behoeften van de leerling wat vervolgens leidt tot een effectievere leertijd en verhoogd welzijn en welbevinden van zowel leerling als leerkracht.
In de twee bijeenkomsten gaan we interactief met gedrag aan het werk, waarbij door de deelnemers een opdracht wordt gemaakt. We maken gebruik van de theoretische achtergronden van Handelingsgericht Werken en de Cognitieve Gedragstherapeutische elementen, maar we zullen vooral heel praktisch bezig zijn zodat de handvatten meteen toepasbaar zijn in de klas (…of thuis).
Evenement Eigenschappen
Datum event | donderdag 06-03-2025 15:30 |
Max. deelnemers | 16 |
Aangemeld | 14 |
Aantal plaatsen | 2 |
Min. deelnemers | 8 |
Doelgroep | PO, VO |
Duur | 2 bijeenkomsten van 3 uur |
Dag 2 | 20-03-2025 00:00 |
Tijd | 15.30-18.30 uur |
Door | Naomi van den Berg - PI Research |
Voor | onderwijsprofessionals vanuit po en vo |
Locatie | Maria Montessorischool Huizen |